STN:ORT 1947-2017 Kronikarz naszych marzeń Chronist unserer Träume Chronicler of our Dreams
STN:ORT NEWS 11/2017 (6)

Newsletter jest w trakcie tłumaczenia. W Inicjatywie Stn:ort pracują na razie tylko z wolontariuszy. Pierwsza część newslettera jest już dostępny:

Moje doświadczenia z wycieczki do Sztynortu: Zakończenie wystawy i rozpoczęcie prac remontowych Mauzoleum z ekumeniczną modlitwą.

Autor: Kamil Wiliwis, 26.09.2017 r.

„W ostatnim czasie tj. 23 września w ramach całodobowego treningu wybraliśmy się trzyosobową grupą w podróż do Sztynortu. W skład naszej wycieczki wchodzili: Pan Dyrektor, Łukasz i ja (Kamil). Na miejscu przywitała nas sympatyczna Hannah Wadle, która jest z pochodzenia Niemką, mieszkającą w Anglii, ale potrafi świetnie posługiwać się językiem polskim. Po oficjalnym przywitaniu, w czasie którego zagrała orkiestra wybraliśmy się w rejs jachtem. Następnie spacerkiem udaliśmy się do Mauzoleum w Sztynorcie, gdzie odbyła się modlitwa ekumeniczna ewangelików i katolików, odprawiona w języku polskim i niemieckim. Mieliśmy też przyjemność wysłuchać wykładu archeologa, Pana Jerzy Łapo na temat historii Sztynortu. Wykład tłumaczony był na język niemiecki. Po modlitwie i wykładzie przyszedł czas na ponowny rejs jachtem. Po dopłynięciu do portu udaliśmy się na degustację pysznych ciast, upieczonych i przywiezionych specjalnie na tą okazję. Na koniec zwiedziliśmy jeszcze Zamek w Sztynorcie. Jest on w złym stanie i Piotr Wagner, który nas po nim oprowadzał stwierdził, że zamek uległ największemu zniszczeniu wcale nie podczas okresu wojennego a właśnie w przeciągu ostatnich 20 lat pokoju. Po zwiedzaniu zamku zrobiliśmy sobie jeszcze pamiątkowe zdjęcie i zaprosiliśmy inicjatywie Stn:ort do Nas, do Gołdapi. Następnie w świetnych humorach wróciliśmy do naszego ośrodka, do Słonecznego Domu.”

Wrócić do galerii zdjęć

Home

STNORT.ORG is a project co-funded by FairerTales.org and the Technical University of Dresden.

Coordination, design, and research by Dr. H. C. Wadle and Prof. Dr. W. Jäger. All rights reserved.